Gå til sideindhold

Kajakkursus med overnatningstur 2018

Holdet for dig der vil lære at ro kajak og komme med på en overnatningstur. Alle, som kan svømme, kan være med.
Kajakkursus med overnatningstur 2018

Mejerivej 28
5700 Svendborg

Kajakkursus med overnatningstur.

På kurset starter vi helt fra bunden, så alle kan være med, det er af hensyn til sikkerheden, dog en betingelse, at du er en sikker svømmer.

Ungdomsskolen har alt det udstyr der skal bruges.

Første til fjerde undervisningsgang foregår i svømmehallen ved centrum fra kl. 16:30-19:30

Undervisningen foregår d. 2/5, 9/5, 22/5 og 29/5.

Her lærer du i trygge rammer hvordan det er at sidde i en kajak, hvordan du kommer ud af kajakken når den kæntrer og, hvordan du kommer op i den igen. Omklædning er fra kl. 16:30. Vi har bassinet fra 17-19, derfor er det vigtigt at være omklædt og klar kl. 17, så vi udnytter tiden bedst muligt.

Femte og sjette undervisningsgang foregår ved Mejerihavnen på Thurø

Undervisningen foregår d. 9/6 og 25/8 fra kl. 9-16

Her arbejder vi videre med de ting vi lærte du svømmehallen. Vi lærer også nogle nye ting.

Det meste af tiden foregår undervisningen på så lavt vand , at du kan bunde, hvis du kæntrer.

Syvende undervisningsgang bliver en tur med overnatning

Turen starter d. 1. september kl. 10 og slutter den 2. september kl. 15.

På overnatningsturen kommer vi til at bruge de teknikker vi har lært på kurset.

Overnatning kommer til at foregå i telt og vi laver selv lækker mad over bål.

Hvor turen starter og slutter kommer an på vejret.

Der skal være minimum 8 deltagere for at holdet bliver oprettet.

Der ahholdes informationsmøde for forældre og elever d. 23/4-2018 på Svendborg Ungdomsskole.

På mødet orienterer vi om kursets indhold, sikkerhed forsikringsforhold og svarer på spørgsmål.

Senest opdateret 11.08.2018 09:56 af DIANA
Apricore logo