Gå til sideindhold

MIDANCE

Dans sammen for sundhed, glæde og samhørighed. Til unge, der trænger til et frirum uden præstationspres!
Tidsrum: Man. 16:25-17:40, ons. 16:25-17:40
Startdato: 30. september 2024
Slutdato: 18. december 2024
22 undervisningsgange
Aldersgruppe: Til og med 18 år
Klassetrin: Fra og med 7. kl.
Maks. elever: 20
Tilmelding fra: 2. september 2024 kl. 16:00
Tilmelding til: 19. december 2024
Venteliste til: 19. december 2024
Tilmeldingsstatus: Åbent for tilmelding

Mødetider
Tilføj til kalender Tilføj til kalender

Undervisere: Jeannelle Anete Lotus Jensen

Personlige kompetencer
StjerneStjerneStjerneStjerneStjerne
Sociale kompetencer
StjerneStjerneStjerneStjerneStjerne

Svendborg Ungdomsskole
placeholder placeholder
Abildvej 2
5700 Svendborg
Tilmeld dig

Hvorfor skal man gå til MiDance?

For at få nye gode vaner og se på sig selv med mere kærlighed og glæde. For at få tillid til sig selv og andre. Finde mod og opleve glæden ved bevægelse sammen. Får at have et helle, væk fra tankerne. For altid at have en plads i et fællesskab, alt efter hvor meget du magter at deltage.

Underviserne er Sofie Christiansen og Anete Jensen, fra sART Danseteater, som er Svendborgs professionelle danseteater.

Det er utrolig vigtigt  at komme ned i sin krop og finde glæde ved den krop du har.
Danseglæde er livsglæde og den har vi brug for, hvis vi skal blive mere kærlige overfor os selv.  Vi har ikke en fast dansestilart tilknytte holdet, da det handler om at danse og mærke sig selv mere end at blive en dygtig danser.

Svendborg var sidste år den første danske kommune, der kunne tilbyde denne form for danseundervisning under navnet Dans uden Krav.

Vi har været i Sverige og tage uddannelsen

Dans för Hālsa, på Örebro Universitetshospital, hvor man har forsket i unges mistrivsel i mange år. I dag har vi en veldokumenteret, forskningsbaseret indsats, som er ved at blive rullet ud i kommuner over hele Sverige – Dans för Hälsa/ MiDance.

Tilmeld dig her. Inden hold start bliver du kontaktet af Sofie til en kort snak. Du er også selv velkommen til at kontakte Sofie på sms 26251618, hvis du har spørgsmål. Du kan læse mere om Sofie her

Udtalelser fra unge, som har deltaget i vores forsøgsordning i Svendborg sidste sæson:

Dans uden Krav har for mig været et frirum, hvor jeg kunne være, når jeg virkelig havde brug for at komme ud med noget. Jeg har lært, at det er okay at være som man er, ingen forventer noget andet, end at man gør det, så godt som man kan. N, 17 år

I dag kunne M…… ikke komme i skole, men så kunne hun komme til dans. Tænk sig at have et dansehold der bare venter på én og hvor hun endelig kan komme som den hun er og med det hun har, uden at føle sig forkert. – Og mor selv om jeg ikke rigtig er klar til at snakke med nogen, så er det alligevel som om vi har noget til fælles og jeg kan grine, når jeg gør noget forkert. Uddrag fra en rørt Mor, M 16 år

Apricore logo