Gå til sideindhold
Erhvervspakker / Fra jord til bord

Fra jord til bord

Fra jord til bord handler om uddannelses- og jobmuligheder med landbrug og fødevarer som tema.

Her kommer du til at afprøve:

Svendborg Erhvervsskole, FOOD

På FOOD-afdelingen uddanner man sig til enten Gastronom (kok), Ernæringsassistent, Bager, Konditor eller tjener.

Dalum Landbrugsskole, Korinth

På en landbrugsskole kan man selvfølgelig uddanne sig til landmand, men også til produktionsleder eller agrarøkonom. Her er masser af praktisk læring med maskiner og levende dyr.

Skovsgaard Gods, Langeland

På Skovsgaard Gods skal vi blive klogere på et økologisk landbrug med grøntsagsproduktion. Hvad er forskellen på et almindeligt og et økologisk landbrug?

Hvidtfeldtgård

På Langeland skal vi indenfor i en svinestald og se, hvor kødet kommer fra og hvordan det bliver produceret.

Høkildegaard

Hos Lise på Høkildegård kommer vi i arbejdstøjet og hjælper med alt fra fodring af grise til øremærkning af får.

Senest opdateret 15.08.2023 15:07 af NETE
Apricore logo